Elke klant heeft het recht om tot twee (2) jaar na het ontvangen van een product een klacht in te dienen. Dit betekent dat Motley Denim elke klacht binnen twee (2) jaar moet afhandelen nadat de klant het product heeft ontvangen. Echter, dit wil niet zeggen dat Motley Denim verplicht is om een defect product te repareren of te vervangen door een ander product. Het recht om een klacht in te dienen is niet hetzelfde als een garantie.

Een klant die een klacht wil indienen, moet om te beginnen bij Motley Denim aantonen dat het product op dat moment inderdaad defect of gebrekkig is.

Een klant kan alleen een klacht over een product indienen door een e-mail naar Motley Denim te sturen en foto's van het defecte product te zenden. Als het gebrek niet op foto kan worden vastgelegd, dient de klant een tekst mee te sturen waarop het gebrek duidelijk wordt uiteengezet. Een defect product dat naar Motley Denim wordt teruggestuurd zonder voorafgaand contact via e-mail, wordt door ons beschouwd als een retourzending en zal behandeld worden volgens ons dan actuele retourbeleid.

Als een door een klant vermeend gebrek in feite een eigenschap van het betreffende product is, dan is Motley Denim niet verplicht om de klacht in behandeling te nemen. In dit geval heeft de klant de keuze tussen het product behouden of het terug te sturen via ons dan actuele retourbeleid.

Producten die defect zijn bij levering:

Als een klant een product ontvangt dat bij levering defect is en waarvan het recht om de aankoop te herroepen nog geldig is (zie onze retourvoorwaarden: www.motleydenim.nl/retour-en-ruilvoorwaarden/), dan kan de klant beslissen om:

- het product naar ons te retourneren en een volledige terugbetaling te ontvangen volgens onze retourvoorwaarden.

- het product te ruilen voor een nieuw exemplaar van hetzelfde product of voor een vergelijkbaar product.

- het product laten repareren door Motley Denim, als dit tenminste voor een redelijke prijs mogelijk is.

Klachten binnen 6 maanden na levering van een product.

In het geval van klachten binnen 6 maanden na levering van een product, dient Motley Denim aan te tonen dat het defect is ontstaan door normaal of abnormaal gebruik, door foutieve behandeling of wassen van het product, of dat het defect is ontstaan ná de levering en dat de fout niet aanwezig was ten tijde van de levering van het product. Als Motley Denim dit niet kan bewijzen, dan dient het bedrijf één van de volgende oplossingen aan te bieden:

- ten eerste, om het product binnen een redelijke termijn te repareren, indien dit tegen redelijke kosten voor Motley Denim kan worden gedaan.

- ten tweede, het defecte product vervangen door een nieuw exemplaar van hetzelfde product of door een vergelijkbaar product.

- ten derde, een redelijke vergoeding aan te bieden indien de klant het product wil behouden.

- ten vierde, het volledige aankoopbedrag terugstorten nadat de klant het defecte product heeft teruggestuurd.

Klachten na 6 maanden na levering van een product.

In het geval een klant een klacht indient na 6 maanden na levering van een product, dient de klant zelf bij Motley Denim aan te tonen dat het defect al bestond op het moment van levering. Als de klant dit aan kan tonen zal Motley Denim de klacht afhandelen zoals hierboven beschreven. Als de klant niet in staat is om aan te tonen dat het defect al op het moment van levering bestond, dan is Motley Denim niet verplicht om het product te repareren, vervangen of om enige vergoeding voor het product aan te bieden.

 

EU Online Dispute Resolution

Het product is aan je winkelwagentje toegevoegd

Ga naar AfrekenenDoorgaan met winkelen
Producten